Sonntag, 20. November 2016

Painted recipe - Cheese & Salami


While drawing another recipe last week for the recipe book I want to create I have noticed that it works quite well for me to have a purpose, in that case the purpose to create a recipe book. It makes me feel much more motivated and keeps me inspired to learn how to draw things I never drew before. This week's recipe is not really a recipe as it is simply salami, cheese, olives and bread but it feels quite good to have something like this for a simple dinner after a long working day.


Nachdem ich vergangene Woche ein weiteres Rezept für das Rezepte-Büchlein gezeichnet habe, das ich so gerne machen möchte, habe ich gemerkt, wie gut es für mich funktioniert im Hinblick auf einen Zweck zu zeichnen, also in diesem Fall für den guten Zweck des Rezepte-Büchleins. Ich habe den Eindruck, es ist motivierender und inspirierender zweckgebunden zu lernen, wie ich Dinge zeichnen kann, die ich zuvor noch niemals gezeichnet habe. Das Rezept von dieser Woche ist auch übrigens nicht wirklich ein Rezept sondern besteht schlicht aus Salami, Käse, Oliven und Brot, aber es macht satt und es macht glücklich nach einem langen Arbeitstag.
 




Stefanie
~*~
 
 

Kommentare:

  1. This is a wonderful addition to your recipe book. I think the art challenges give me a purpose for creating my art pieces. You are so right about having a reason to spur on your creativity!

    AntwortenLöschen
  2. you have such an eye for detail! i love all the extra little items you add to your drawings. this is going to be a wonderful cookbook when you are done!

    AntwortenLöschen
  3. love all the colour :) no to the olives but simple meals are def good for when you don't have the time

    AntwortenLöschen
  4. As usual you style, colors and tiny details are just perfect together. It is a beautiful page for your recipe book. Quite often the combination of bread, cheese, and salami is the meal we want. Something simple. You make it look extra delicious. You're right, when we have a purpose, it keeps us motivated.

    AntwortenLöschen
  5. Das ist wieder wunderschön und mit wie viel Liebe zum Detail wieder alles zusammen gesetzt hast. Die Muster im Hintergrund, die leckeren Speisen und das drumherum, das Bild könnte ich mir auch gut als Cover für eine Speisekarte vorstellen.
    ♥lich Claudia

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...