Dienstag, 19. August 2014

Well being Index cards



Currently I'm busy collecting "WELL-BEING-ELEMENTS" as I am on vacation and we are staying at home and so I have decided to enjoy a lot of things here. But first I had of course to become aware of what I really enjoy and interestingly the Bavarian Weisswurscht and the Bavarian Beer was my first thought. Among other things I always enjoy it too to visit Sue's blog alarmcat. And also there I found the inspiration to draw on index cards. She did it in such an enchanting way that I couldn't resist to try something like this as well. So my plan is to collect my personal well-being-elements on index cards. The experience I made with my first three cards was enormously surprising because I noticed that this is a perfect exercise to draw things I never thought of drawing before. The small index cards made it suddenly so easy to draw sausages and mustard and our beloved old car we use for lovely day trips to the mountains and even to draw the radio I have in my kitchen was such a funny exercise ;) ... - For the backgrounds I took scrappy paper from a map and a magazine and I have already prepared some more for upcoming soon :)







Im Augenblick sammle ich fleißig sogenannte "Wohlfühl-Elemente" denn ich habe Urlaub und wir bleiben zu Hause und folglich werde ich hier all die Dinge genießen, die man zu Hause so genießen kann. Sofern man überhaupt weiß, was man eigentlich wirklich mag. Das muß ich mir auch erst mal so nach und nach bewußt machen und interessanterweise kam mir diesbezüglich als allererstes meine geliebte Bayrische Weisswurscht samt einem kühlen Bier in den Sinn.  Unter anderem besuche ich aber auch sehr, sehr gerne Sue's alarmcat blog. Und eben sie hat mich dazu inspiriert auf Karteikarten zu zeichnen. Sie hat das in den letzten zwei Monaten so hinreißend gemacht, daß ich jetzt nicht widerstehen konnte etwas Ähnliches auszuprobieren. Ich plane also grade, alle meine ganz persönlichen "Wohlfühl-Elemente" auf Karteikarten zu sammeln. Die Erfahrung, die ich mit den ersten drei Karten gemacht habe war geradezu sensationell. Mir war nämlich garnicht bewußt, daß ich damit automatisch lerne, auch mal Dinge zu zeichnen, die ich sonst nie zeichnen würde. Diese kleinen Dinger machen es überraschend einfach zum Beispiel Würste zu zeichnen und Senf ;) und unseren geliebten, alten Mercedes mit dem wir immer so schöne Ausflüge in die Berge machen und sogar das Küchenradio zu zeichnen, das mir beim Kochen und beim Spülen etc. "den richtigen Ton angibt" war eine lustige Übung. Für den Hintergrund habe ich Restepapier einer alten Landkarte und wieder mal Werbung aus einer Zeitschrift benutzt. Und ich habe auch schon ein paar mehr für demnächst vorbereitet :)



I will link it to Paint Party Friday.

See you soon!
Bis bald!

Stefanie
~*~

Kommentare:

  1. How wonderful and fun that's for showing us

    AntwortenLöschen
  2. These are great, Stefanie!! What a good theme to draw. I look forward to seeing more!! Your pretzel and beer look delicious! I tried Weisswurst once...I'm not sure I like it though :)

    AntwortenLöschen
  3. I have to say the patterns from a few posts back were amazing, I love the tin cans from the last post, but these are really fabulous. I use index cards a lot as a warm up exercise and they are just such a perfect size... Yours are a lot nicer than mine though, they are complete little artworks in themselves...xx

    AntwortenLöschen
  4. die sind ja toll.. da hätt ich jetzt extremen Gusto auf Weisswurst mit süßem Senf... und a Brezn dazua..
    bin in Freising - Oberbayern aufgewachsen....

    AntwortenLöschen
  5. What a good idea to collect "Well-Being-Elements" on your holiday at home. The Icads project looks really interesting and of course yours are so well drawn and painted. I especially like your car Icads, I love old cars, and I think your radio has a tape-deck - fabulous!
    Have a great stay-at-home holiday, sometimes that's the best kind of holiday.

    AntwortenLöschen
  6. Eine schöne Idee ist das mit den Karteikarten, sind es A6 oder A7 Karten?
    Weißwürst, Brezn und Bier, a guade Brotzeit! Dann drück ich euch mal die Daumen das dass Wetter besser wird, damit ihr in die Berge fahren könnt. Ich warte auch schon drauf :)

    AntwortenLöschen
  7. How wonderful! What a fun idea, your cards are beautiful!

    AntwortenLöschen
  8. These are fabulous! What a great way to be able to create and remember. Your drawings are wonderful.

    AntwortenLöschen
  9. Loving your Well- being elements on index cards! and each one looks special, meaningful and pretty! It must be a good way to remember good things and moments...hmm...feel inspired myself! Thank you!

    AntwortenLöschen
  10. This is awesome. All of your pages look wonderful especially the food and beer. LOL
    Nicole/Beadwright

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...