Sonntag, 31. August 2014

An Oldie




It's raining again, so I continued with my de-cluttering mission and was so happily surprised to find this "Oldie". Can you guess when I have painted this backyard scenery? - It was 1985.  This painting is 29 years old!!! As I didn't had much money at that time I painted it with simple water colors on the backside of an old wall waper left over because the texture of the wall paper was looking like canvas. Oh I regret a bit that I have stopped painting for so many years lying inbetween.




Es regnet wieder und ich habe folglich meine Entrümpelungsmission fortgesetzt und war so freudig überrascht, auf einmal dieses uralte Bild zu finden. Errät jemand, wann ich diese Hinterhof Szenerie gemalt habe? Es war 1985. Das Bild ist echt 29 Jahre alt!
  Zur damaligen Zeit hatte ich so gut wie kein Geld und habe es auf die Rückseite einer alten Tapete gemalt, die die Struktur von Leinwand hatte. Ich wollte unbedingt, daß es so aussieht, als wäre es Leinwand.
 Also irgendwie bedauere ich es grade ein bißchen, daß ich seit damals für so viele Jahre mit dem Malen aufgehört hatte.







I will link it to the Sunday Sketches and see you there :)

Stefanie
~*~

Kommentare:

  1. what a treasure to find after all these years!! it's really pretty. love that little black cat on the rooftop :)

    AntwortenLöschen
  2. what a find, and really is very nice, shows your style for sure

    AntwortenLöschen
  3. Das ist ja der Hammer! Du hast schon vor 29 Jahren so süße Bilder gemalt? Unglaublich! Gut das du wieder damit angefangen hast, es wäre so traurig gewesen dieses Talent nicht mehr zu wecken! Ich liebe einfach deine Häuserbilder, da kann ich so meine Geschichten hineindenken :)
    Danke auch für deine wunderbaren Kommentare auf meinem Blog, ich freue mich jedesmal sehr darüber!

    AntwortenLöschen
  4. Das ist eine so schöne Szenerie, die lebt von den Farben und ich finde, dass dieses Bild so schön zeitlos ist ... ja das Leben hält uns von vielen Dingen ab .. aber jetzt ist die Zeit dafür es weiter zu machen.... viel Spaß beim Malen Stefanie!
    ♥♥♥
    Susi

    AntwortenLöschen
  5. This is so nice, I love it! And the paper looks like good quality textured stuff.

    AntwortenLöschen
  6. I can definitely see your style in this oldie but goodie! Happy creative week to you!

    AntwortenLöschen
  7. What a great find! So neat to look at early works!

    AntwortenLöschen
  8. Love the charm of this painting! It is a wonderful treasure!

    AntwortenLöschen
  9. What a wonderful find, it has such charm. I love the cats on the roof and the black bird.

    AntwortenLöschen
  10. Stefanie, these are beautiful. I LOVE your work. The tiny clothesline is absolutely darling. I always smile, ear to ear, when I look at your work. :)

    AntwortenLöschen
  11. Stephanie! Thanks for visiting my site and all our sweet comments!! I love your super cute crows and charming houses. We have a lot in common. To bad we can't have an art date with reese's pieces and tons of sketching :) Thanks again for you comments...really made my day!

    AntwortenLöschen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...